onsdag, februari 13, 2008

Omorganisation

Det pratas om stora förändringar IGEN på vårt jobb, omorganisationer osv.

När jag åkte hem så tänkte jag mycket på detta, eftersom jag inte vet eller hört så mycket om vad det kan innebära för mig. Men tänkte att kan de omstrukturera så kan jag i min lilla värld hemma, där jag utropat mig själv som chef.

Sagt och gjort, så efter kvällsmaten så sparkade jag igång med att påbörja en ommöblera i min sons stökiga rum. Nu var det ju inte fritt från leksaker och lego på golvet men det går ändå. Jag tog foten och masade undan eländet och makade till ett annat hörn där jag inte skulle vara för stunden, så att det åtminstone är fritt där jag var just då. Gårdagens omorganisation ledde till att skrivbordet och bryån med tv:n i bytte plats.

Påtalade att vi skulle även byta gardiner idag till min lilla anställde (sonen) - Jag vill ha gröna gardiner sa han. Öh... Nu passar det väl inte riktigt men så får det bli, det är klart jag ska tillmötesgå han enda lilla krav :-). I kväll ska här strykas gröna gardiner och sättas upp.

Jag har även gjort en lista med att köpa, för jag sorterar grovt i en stor plastsäck när jag påbörjat denna städning. Måste köpa nytt skrivbordsunderlägg, papperskorg, cd ställ och pennställ. Det är vad jag skrivit upp hittills och det blir säkert mer som jag kommer på innan jag är klar.

2 kommentarer:

Mammanna sa...

Stora plastlådor till allt lego kanske :) Alltid skönt med omstrukturering hemma tycker jag... Hade inte ni en om organisering på jobbet nyss??

MammaKarin sa...

De älskar att förändra hela tiden och inte vet jag om det blir till det bättre.

Problemet med lego är just stora plastlådor och han hittar inte sina specialbitar han ska för att bygga, därför behövs många små lådor och jag kan lova att pepparkaks företaget här på orten har fått sponsra med många lådor med lock till.