måndag, april 14, 2008

April väder

Regnet det bara öser ner. Inte kul men typiskt april väder.

Hade tänkt hinna ut och rida en sväng eftersom jag har träning imorgon. Men vad är väl en bal på slottet. Hästen hade inget täcke på sig idag, så han var både full i lera och blöt. Försökte torka av honom med en handduk men insåg att det var som att skotta blöt lera bara. Hinner ändå in låta honom torka en stund för då ska jag iväg och hämta barnen från handbollsträningen.

Igår började jag och min dotter med ett projekt med att möblera om i rummet. Det finns hur mycket grejor som helst. Tog upp kartonger som vi började att fylla med hästböcker hon inte läser, prydnadssaker som bara står och samlar damm. Flyttade sängen från vänstra hörnet utav rummet till det högra. Rev sedan ut alla kläder ur klädskåpet för att baxa det med en trasmatta under som transportband (man tager vad man haver) Då kan man ju även passa på att för hundrade gånger få ordning i garderoben. Det går väl ca en vecka igen så ser det ut som om denna stackar garderob har kräkts kläder.

Även vår års konsumtion med ved är klar 30 kubik otravad ved är inne. Vi har hållt på i 2 helger och nu är det klart. Nu alla grannar i Granbo är der er tur att slita, men då kommer vi att slita med att tilläggs isolera vårt hus. Det är ett nödvändigt ont, eftersom man måste börja vara rädd om den värme i huset man kan få, samt att vår fasad är väldigt illa åtgången av tidens tand.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja både mamma och jag har köpt ett par glasögon därifrån nu :)

MammaKarin sa...

Visst måste det vara kul att kunna köpa flera par glasögon och matcha med kläder när de är ett helt överenskommligt pris.

Mammanna sa...

Hej jag har utmanat dig, gå in på min blog och läs!!