onsdag, april 02, 2008

Nu är vi igång

Bilden är hämtad ifrån Markus Holst http://www.markusholst.se/index.htm
Nu är vi pågång igen med träningen. Det känns så skönt efter dvalan som varit i vinter. Vi har ett ridhus i Hertsjö som vi kan använda oss utav och de andra har reda tränat över 1 månad, medans jag fått vänta tills min hästtransport blev tom på hö som vi fått lagra där i. Vi började ridträningen med en kopp kaffe först tillsammans i ridhuset och prata en massa hästsnack. Trevligt !


Det började med att tränaren fick rida Edison, det tog ett tag innan hon knådat ihop degklumpen i den form hon förväntat sig av honom, sedan är det klart att det blir lite missuppfattningar med hjälper och röst då vi är olika som personer som rider. Men efter en liten stund gick han såå himla bra. Något fort i farten men får man in trampet och får ihop honom så kan man reglera farten sedan. Där här lilla pillet man ska ägna sig åt :-)


Vi behöver lite mer tramp i honom det är inte lätt när det inte finns där naturligt ifrån honom, men det gick att lära in sa hon så jag ska träna lite mer på det och föra för handen också i lina för att få in ett bra tramp, nu vet jag vart punkterna sitter för respektive rörelse.

6 kommentarer:

krickelin sa...

synd att du inte fotade när han red! Det hade varit spännande! Glöm inte äppelträdssaxen på lördag!!!

Mammanna sa...

Gud vad roligt det låter. På lördag ska jag sitta på Bhu om du är intressead får du gärna komma och kolla. Får jag låna stallet nästa vecka på torsdag eftermiddag? Vet kommer och ska göra Bhu till en det :-D

Vi var till läkaren med Isak idag, men jag kommer ner och berättar mer i morgon kväll..

Lokamia sa...

Suck....hästsnack fattar man ju inget av.

krickelin sa...

Stackars Bhu! No more girls.....

Anonym sa...

tjena tjejen... nu är jag också en av alla ... har en egen blogg ,, välkommen !

Anonym sa...

och här är adressen... http://www.dontforgetyourbeaver.blogspot.com