tisdag, april 29, 2008

Mitt smeknamn

Nu vet jag vart mitt smeknamn kommer ifrån. Inte från min dotter som blandade i hop mitt förnamn och ordet mamma, utan det kommer ifrån att min mamma är en myskoxke och min far en mammut = MammaKarin.

Jag skulle nämligen göra mig lite sommarfin på benen igår och köpte vaxremsor 2 paket á 20 vaxremsor i varje. Jag vet ju att jag har mycket hår så det går åt. Min arbetskollega använde 3 remsor på varje ben. Hur i hela friden går det till ?? Hon är ju jättelång, jag är som en dvärg bredvid henne. Lycklig är hon och billigt blir det för henne för ett paket kostade ca 80 kronor.

Glad i hågen började jag igår med att läsa instruktionen att värma vaxremsan i handen och sedan lägga på benet och stryka medhårs ett par gånger så att det fastnar ordentligt. Sedan ska man ta ett stadigt tag och dra samtidigt som man håller emot i huden lite också. Tror ni att det var kalt och rent där jag vaxade. Höpp !! knappast !! En del hår försvann och en del hår var rejält insmetade i vax och stod rakt ut.

Jag måste ha jordens hårdaste hårstrån och rötter som inte ens lossnar när man försöker vaxa bort dem. SUCK ! Jag kunde bara konstatera 20 vaxremsor senare, som jag ändå till viss del återanvände också för att försöka få bort mer hår. In på toaletten och grävde fram weet kräm som jag smetade på benen för att skrapa bort det sista på benen. Väntade i 6 minuter och påbörjade skrapningen av krämen. Tror ni att håren följde med ? Nähä. Icke sa nicke. Ner i duschen och fram med hyveln. Varför ska det vara på det här viset för ??

En del är lyckligt lottad med att knappt äga några hår på varken ben eller armar. Själv är man berikad med en himla massa hår. Fast det säga å andra sidan att har man mycket hår på armar och ben så är man en bra älskare :-) Då lever jag på det så länge. hi hi !

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi, jag har också mkt hår på både armar och ben:)

MammaKarin sa...

Då är vi släkt :-)

krickelin sa...

jag har en gorilla-syster!!! *fniss*

Lokamia sa...

Ha ha ha...Du är för rolig du! Bra älskare har jag aldrig hört förr. Så det är därför jag har så mycket hår.... =)

MammaKarin sa...

Kära systrar med hårbeklädnad !! Vi kanske skulle ta och mötas vid något tillfälle ? På dagordningen skulle det kunna stå.

1. mötets öppnande
2. val av justerare
3. Snack om hårborttagningsprodukter
4. Prat om taggiga ben där håren sticker utanför jeansen