måndag, april 21, 2008

Solen har hittat hit

Våren är äntligen här !
Sommarens plåga har precis börjat! Men det är helt otroligt att studsmattan inte gnäller iår så barnen måste ha lyckats mycket bättre än oss vuxna när vi satt ihop denna.
Sonen och hans kompis samt vår dottern slet och släpade med att sätta i hop studsmattan som vi plockar isär varje höst och lägger undan. Jag och maken satt på altanen och drack öl i väntan på att min syster skulle komma och äta tacos med oss.

Den här lilla grannen kom på besök, han är så go och glad jämt

Dottern har ridit både med sadel och träns och utan fram och tillbaka, hit och dit under söndagen. Min syster hade lagt ned en grimma ifrån sin häst till oss och den kom väl till pass när Edison hade av sin lädergrimma på lördagen.

Det här är Egon. En klasskompis till min dotter som skaffat denna underbara kille. Han är oemotståndlig

Äntligen har solen hittat hit. Solen med värmen är helt underbar.

Lördagen bjöd inte på något särskilt bra väder, halv mulet med blåst. Jag , svärmor och min dotter åkte till Söderhamn för att svärmor skulle shoppa till utlandsresan. Det blev inga stora fynd. Jag köpte toning till håret och nya solbrillor. Dottern hittade en tröja med silver som hon fastnade för och svärmor köpte två nya tunikor. Det var riktigt kul att gå i Söderhamn för man känner igen lite folk där. Dessutom har vi stoppat i pengar i parkerings automaten uppe på g:a Domustaket och det var tydligen avgiftsfria parkeringar i Söderhamn nu för tiden. Då vet ni hur länge sedan jag var till Söderhamn. Hm. Jag var in på konditoriet Tewes där Lokamia jobbar för att höra om hon jobbade, men icke.

När vi kom hem så grillade vi ute och åt. Jag hade längtat efter grillad mat, för det är det bästa jag vet.

Söndag: Strålande solsken och fågelkvitter. Jag och maken åt frukost först i familjen, dottern åkte på ridtävling med en granne, sonen har haft en kompis hela helgen som sovit över. Killarna åt frukost senare. Vi tog en kopp kaffe ute på soffan mot garage väggen. Åkte sedan iväg till Bollnäs för att titta på en ny utegrupp. Vi var lite för tidigt ute för inget hade öppnat ännu så vi åkte till Arbrå till min mormor och morfar för att tigga en kopp kaffe och träffa dem också så klart.

När vi kom hem var bilen spikfull med grejor som ska hem och lastas ur och ställas i ordning, vilket medförde att vi skulle olja in altanen och städa undan vinterns skräp. Gamla gruppen ställde vi ut på gården för den ska jag lägga ut till försäljning.

Vädret idag är lika vackert som igår och tyvärr är det måndag och arbetsdag igen. Helgerna går alldeles för fort. Idag är det stora dagen för min syster som ska upp till Hudik med sin häst för att avliva honom. Inte någon rolig dag för henne, jag kan inte ens sätta mig in i hennes ställe nu och bara jag tänker på det så tåras ögonen. Sorligt. Men vi ska tänka på honom som en vilde ute på gröna ängar springades och skuttandes utan att ha ont någonstans.

1 kommentar:

Mammanna sa...

Ja, efter idag slipper haniaf ha ont. Hoppas att din syster orkar med dagen, ska tänka på henne idag och skicka lite mental styrka.