fredag, april 25, 2008

En vecka är till ända

Jag måste säga att denna vecka har gått fort. Vilket är tur. Jag längtar jämt till helger och ledighet.

I kväll blir det till att handla mat för vi har fått den efterlängtade lönen. Det har nästan varit slut på allt vi äger i kyl och skafferi de sista dagarna. Hästen ska iväg och bli vårfin med att rakas helt och hållet inför körkursen i morgonbittit. Bilen och släpet ska packas med utrustning, mat åt både häst och mig. Dottern ska åka iväg och sova borta i kväll hos en kompis.

Jag ringde hem alldeles nyss med min son och de hade varit i kyrkan på en konsert idag med skolan och han hade somnat där så fröken hade väckt honom. Stackars liten är trött, men han har då varit duktig på att lägga sig om kvällarna som tur är, lite vår trötthet bara.

Ska försöka få någon som knäpper lite kort på mig i morgon som jag kan lägga ut.

Inga kommentarer: