måndag, april 28, 2008

körkursen

Det här är medaljens baksida att smörja selen man fått låna.
Madde med sin häst Baloo. Madde är den som organiserar denna kurs.


I lördags var jag och min häst iväg på körkurs. Lite nervös var vi allt då jag inte kört på några gånger, hade t om glömt hur man håller i tömmarna. Men det redde sig bara jag fått på körselen och vi spänt för vagnen.

Edison älskar att dra vagn, har var så till sig att han började små galoppera i glädjeyran. Dessutom har jag kört dressyr på förmiddagen och precision på eftermiddagen och det var inte lätt att hålla reda på vart den höga vagnen skulle ta vägen och det var en rak eller krokig väg in emellan konerna.
Några koner körde jag på, som tur var är de gjorda i gummi så det viker sig lätt.


Min granne som kör sin unghäst Gulliver
Här är hon igen med nästa häst "Perra" Fjäll Per som är lite mer luttrad som fick gå precisions körningen.

Här är jag och Edison!!!
















7 kommentarer:

krickelin sa...

Eddan är såååå fin! Glömde ju fråga... hur gick det med gamlingen i hagen hemma? Har han kryat på sig??? Blev nervös där ett tag...

MammaKarin sa...

Blixten hade fått kolik. Noppat färskt gräs i 20 min kan få en stackars gammal häst att nästan dö.

Mammanna sa...

Dom är så stilig när dom drar fin vagn! Det syns att Edison trivs med vagnen han riktigt visar upp sig, så stilig så!!
På lördag SKA jag sitta på Bhu igen, Om jag så måste han Isak med i vagnen vid plan så ska jag upp på honom, så det så!

Anonym sa...

Synd att man redan är gift:( Hade varit mysigt annars och fått bli dragen av er!

Anonym sa...

Vad tjusigt sventon.Jag är ju inte gift så då vet du vad som väntas. Och alla studentbaler som du kommer att få åka på =)

MammaKarin sa...

Bara jag skaffar sele och vagn så får väl vi "tanter "ut och mysa och ha picknick korgar med oss. Självklart ska vi ut och åka.

krickelin sa...

mammanna - annar kan en stackars hästlös komma och sitta på Bhu! ;-) Van vid hysteriskt bråkiga hästar!