onsdag, april 23, 2008

Vims

Idag är det vimsigt värre.

Matlådan var i och för sig klar i kylen så den tog jag med mig i morse, ingen fil hemma eller mackor så någon frukost blev det inte att ta med sig.

Åkte iväg mot jobbet och kom på att jag måste ju tanka innan jag hämtade dem som skulle samåka med mig idag. Ingen plånbok !!! Vá sjutton, den har jag ju i fika korgen sedan jag bjöd på fika igår efter träningen. In på makens jobb och tiggde pengar så att jag kunde tanka.

Strax före lunch kom det en man och sa att jag hade besök idag på arbetet av en kvinna. Oj då tänke jag vad har jag nu gjort, i och för sig körde jag 10 km för fort förbi A & H.
Jag sköt tillbaka min stol och gluttade mellan väggen med blommor, det var min syster ! Inte en kvinna utan lortgrisarnas moster.

Snäll som jag är bjöd jag henne på lunch i vår matsal idag, men när jag grävde efter min plånbok och letade matkupongerna så ligger den ju hemma......Min kära arbetskollega fick betala åt min syster, så jag får bidra med en kupong i morgon åt henne i stället. TYPISKT mig ! Vi satt utanför vårt jobb och drack kaffe idag och jag har gett vad som helst för att åka hem och sätta sig i solen och mysa med en stor härlig kopp kaffe och lyssna på fåglarna.

Idag är jag vimsig på alla punkter tycker jag. Ingen koll med andra ord.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att höra ett det finns tvillinsjälar :) Kram

krickelin sa...

det är som vanligt med andra ord..... vimsigt.... systra mi.. tack för lunchen! =) Tur att du inte gjort den själv, för med ditt vims skulle du glömt grädden i gratängen, stekt hela formen och istället stoppat in stekpannan och kött i ugnen... ;-P

Mammanna sa...

Vad roligt!! Så är det för det mesta för mig... Och du det blir bara värre med ..... Fast det är ju långt dit eller hur ;-)

MammaKarin sa...

Ja du L så sant så med tvilling själ. Jag tror att jag fick igen att jag hade roligt åt dig som förväxlade jacka med en främmande karl :-). Sedan Söstra Mi så stämmer det helt det du skriver om maten i bland går det fort och blir fel, men du är van och klagar inte alltför högljutt. Det där med åldern .... det har jag ingen aning om vad ni pratar om. Nu har jag ju färgat bort mina gråa hår så det syns ingen ålderstecken längre...

Anonym sa...

Haha din dag verkar ha gått bra den :) hoppas det blir lite mer ordning i morgon!