torsdag, september 28, 2006

Avmaskning

Jag stegade in på apoteket igår eftermiddag och köpte avmaskningsmedel till alla våra djur ca 400 kronor fattigare.

Katterna fick först en varsin tablett som man skulle stoppa i dem. Jag hann få en klo i handen som tack för bort med masken. Hunden fick skinkskivor och sina tabletter som man mumsade i sig omgående. Inga problem. Sist fick hästarna sina sprutor man stoppar i munnen och sprutar in och det gick också utan problem. Nu är det bara att vänta på maskarna att de ska komma....

Som tröst gick jag även in på trädgårdshandeln och köpte höst växter som ska vara utomhus och växter inomhus pga av att jag hittade så fina höga krukor på affären där jag handlar mat.

2 kommentarer:

krickelin sa...

Våra avmaskningstabletter för katter ska man ge i tre dagar i sträck. Vad har du för dundermedel som kräver bara EN tablett???

Anonym sa...

Jag sa att jag ska ha för alla maskar och så fick jag en sort som hette något som drontin (någonting). Du har axilur. Skillnaden vet jag inte.