onsdag, september 06, 2006

Tvättstugan har kräkts

Min tvättstuga har kräkts. Det är nämligen tvätt överallt. Maken blandar vilt mellan arbetskläder, ridkläder när han tvättar trots att han vet att man blir ilsken när man får syn på det.

Tvätten är inte sig lik när den är torr. Ibland är det ljusa hårstrån på våra tröjor och trosor och dessa ljusa hårstrån hör nämligen hemma hos hästen, och dessutom kliar det ibland för hästskrället använder då inte balsam till sin päls varje vecka för att vara mjuk och len. Eller så är det mörka konstiga fläckar på det vita nattlinnet eller andra ljusa plagg. Dessa mörka fläckar kommer ifrån makens jobbar kläder eller garage kläder som är fulla med olja eller annan smuts.

BLANDA ALDRIG LORTKLÄDER OCH ANNAN TVÄTT. Hur svårt ska det vara ?

Jag har spanat in en torktumlare på annons, detta skulle hjälpa mig mycket att få undan när det lyckas hopa sig i tvättstugan. Men i förrgår så spydde diskmaskinen på golvet. Hm... Jag vägrar köpa en ny sådan, för jag vill ha en torktumlare. Bäst vore om man kunde få bägge delarna med där sätter nog ekonomin stopp. Det blir ingen bild ifrån tvättstugan :-(

2 kommentarer:

krickelin sa...

sälj kåken och flytta in i lägenhet! Då har ni tillgång till fräscha STORA tvättstugor med allt vad man kan begära. Torkskåp, torkrum, tumlare, centrifuger, mangel osv osv.... Bra va?!

Anonym sa...

Näe ! Inget betongboende, tack. Det är inget vidare för då måste man gå ner i tomma intet för att boka sin tid och min tid är oftast mellan aktiviteter och sena kvällar då det ska vara tyst.