fredag, september 22, 2006

Party


Fredag idag och arbetsmoralen är inte på topp. Vi i vårt team ska nämligen hem till en arbetskamrat för att laga mat tillsammans.

Vi har handlat gemensamt så det blir en diger meny med flera rätter. Gott att dricka och efterrätter, najs.

Värdinna är orolig att vi inte ska uppföra oss ordentligt. Hon har min sk spypåse (handväskan) i åtanke tror jag, och det är en historia för sig och gammal är den men jag får höra den ständigt. Hmmm.

Barnen ska vara hemma själva i kväll pga maken jobbar. Jag har förberett igår kväll för dem med att handla färdigstekta plättar, glass, godis och DVD filmer. Ungarna behöver inte röra sig ifrån soffan förrän de somnar av utmattning. När jag valde kläder att ha med mig igår så var maken sittandes i soffan som smakråd och hur dum är jag då ? Jag satte på mig piratbyxor av jeans och en 3/4 dels lång tunika med blommor och frågade honom om jag kunde ha detta på mig. - Du ser ut som en stoppad korv. Av med klädpaltorna och på med nästa. En brun kjol och en annan tunika med lite glitter, visade jag upp mig igen och frågade maken åter igen om det dög. - Har du samma tröja igen ?. Tänk att det ska vara så svårt. Äh då tar jag väl en vit blus som jag haft flera gånger tidigare och frågar om jag ska ta den i stället då. - Det blir bättre, men säkert kommer du att spilla. Ja, ja jag vet att jag spiller. Jag är hopplös. Kanske det finns stora kräft hakklappar man kan få låna eller ett badlaken att dra över sig.



Ni kan väl bara tänka er vad jag ska surra och prata, förmodligen kommer jag att ha ont i käkarna imorgon.

2 kommentarer:

krickelin sa...

Sådärja. Nu är lillayster hemma igen och kan ha koll på vilda storasyster. Hur var partyt??? Använde du spypåsen något? ;-)

Anonym sa...

Näpp ingen spypåse användes denna gång och jag som tog med mig en extra stor dessutom.... Var nog lite yr i luvan när jag skjutsade E till stora vägen.