tisdag, september 12, 2006

Återfunnen

Den är återfunnen ! Vad ? Jo tandställningen som var borttappad i helgen.

Jag hämtade en son som grät i bilen hem efter att ha varit hos mormor och morfar i helgen. Han hade tappat bort tandställningen. Vi letade igenom packningen utan att hitta den, morfar letade ute i stugan med ficklampa både inne och ute. Han har letat t o m i *Godzilla gropen som F kallar en grop ute i stugan i skogen. Morfar förtvivlad att han inte hittat tandställningen och det hördes att han hade lagt ner sin själ att försöka finna den. Telefonkontakt med mormor som var hemma och undrade vart hade pojken gått, stått och befunnit sig.

I går kom en lycklig liten kille hem ifrån skolan med tandställningen i högsta hugg. - Titta ! vad jag har hittat i fickan på min jacka. Han stoppade in den i munnen och den for ut igen lika fort, spottandes för den var full i grus. Inte alls konstigt i min mening, för allt man tar i som han har använt är fullt i grus.

* Godzilla gropen, kallar vi en grop som ser ut som om det gått en gigantisk dinosaurie där och sonen har tittat på filmen Godzilla och är helt övertygad om att det är just en sådan som gjort den gropen.

Slutet gott allting gott ;-)

1 kommentar:

krickelin sa...

jag var ju där på middagen i ljusne när F kom på med ett ryck att han inte hade tandställningen med sig hem från stugan. Oj vilken fart han fick, in i rummet och letade igenom packning, kläder och allt utan att hitta den. Han kom bedrövad tillbaka till köksbordet och tillade " nä, ,mormor, den där blev glömd ute i stugan den. Det var slarvigt av mig." Sötnosen!!!