måndag, maj 05, 2008

Byggnationer

Helgen var varit jobbig :-) , men det är självförvållat.

Torsdag 1 maj satte vi in en ny altandörr och ett avlångt smalt fönster i hallen på nedre våningen. Först fick vi börja med att riva en del utav våran altan. Vi kapade upp väggen till ett större hål än där bara fönstren suttit. När vi satt in dörren och fönstret så tog vår altan slut. Vilket ledde till att altanen byggdes ut längre.

2 maj jobbade jag hela dagen, så det blev kvällsjobb och sedan åkte vi ut på björn safari, då min pappas kusins fru sett björn i Håkanbo. Jag har ju inte sett någon björn (mer än på djurpark) så vi tog bilen och åkte från Lilltjära till Håkanbo och via skogen hem. Vi såg 3 älgar, 1 rådjur och en hare, alltså ingen björn. Vår son var med på deras jordbruk hela 1 maj och jobbade med att harva och plocka sten. Han titulerade sig själv som halvbonde, vilket är en person som kommer och hjälper till ibland ute på jordbruk.

3 maj (lördag) så var det mer jobb på huset. Vi skulle bygga i hop byggställningen och ställa den tillrätta där vi påbörjade nästa jobb, vilket var på andra gaveln på huset. Byggställningen är 6 meter hög, men det är gjord i aluminium så det är lätta grejor att bygga med. Dottern spelade träningsmatch mot Bollnäs och de vann sin första omgång med 5-1.

4 maj (söndag) upp och hoppa för nu var det tjejgång med Friluftsfrämjandet i Bollnäs. 1 mil gick jag sponsrad av Fortum. Vi var hela 52 personer som var anmälda. Vädret var perfekt att gå i, inte allt för varmt dvs.
När jag matat katterna hemma hos svärmor, så åkte jag direkt hem och vi satte igång och bytte 2 fönster på övre våningen i dotterns rum och det var lagomt klart till kvällen. Jag dammsög och torkade hennes golv så fick hon sova i sitt rum, så slapp hon sova inne hos sin lillebror.

Nu när jag sitter på jobbet kan jag bara konstatera attjag inte har tid att jobb här, jag skulle behöva vara ledig hela sommaren.

Bilder kommer snart på vårt stök !

4 kommentarer:

krickelin sa...

Halvbonde! Den var ju bra! ha ha ha... Han är ju för söt! Ja - upp med bilder på eländet så man får se hur kåken ser ut! Såg en snabbis igår att poppe hade fått någon bild

MammaKarin sa...

Ja Poppe fick en bild av Micke på en del av byggnationen.

Anonym sa...

Det låter ju roligt med lite ombyggnationer, själv ser jag INTE fram emot en ev köksrenovering. Får se OM det blir av...

Hade

Anonym sa...

Åh, härligt! Vad ni är duktiga. Kram