söndag, augusti 10, 2008

Dragracing i Söderhamn

I lördags var vi på dragracing ute på flygstaden. Vädret var soligt och hett som i en gryta.

Vi var där för att hejja fram makens kusin när han tävlade. Tyvärr blev det ingen final plats men nästa gång AKTA ER ! För då kommer han igen.

Jag har nyss mött honom på riksväg 83 och det dånade om den körningen kan jag lova. Undrar om man får prov åka någon gång det skulle vara häftigt.

Kvällen och natten tillbringade vi ute i stugan, grillade och åt gott.



Den här open kadetten går heller inte av för hackor.Pappa blev lite nostalgisk över denna bilen. När jag var liten hade vi även en sådan. Den startade NÄSTAN jämnt, utom när det var ett moln på himlen. Mamma lärde oss barn att alltid smeka den över instrumentbrädan och säga åt bilen vad fin han var & vips så startade den.

Den här bilen är dagens vinnare. Opel Ascona 850 hk vid 1 kg laddtryck på bakhjulen. Turbon var monterad i bagageluckan. Helt otroligt. Han kom upp i 206 km/h på 200 meters banan.











3 kommentarer:

Pernilla sa...

Hejsan,
Halkade in på din blogg när jag sökte på dragracing i Söderhamn. Och så såg jag att du hade en bild på min bror som var med och körde, den gula bilen längst ner :)

Ha det bra
/Pernilla

Anonym sa...

Vi får se till att Du får en åktur :)

MammaKarin sa...

Svar till Pernilla: Kul att du hittade min blogg och skrev en kommentar. Jag fastnade för bilen som var så läcker i lacken och självaste modellen. Vi får nu hålla tummarna på din bror om han kör i september också.

Ha det bra.

Svar till I-8: Ja jag vill åka med någongång. Jag tycker det är häftigt när det låter och åker fort, men det vet du väl. Kanske jag blir vilsen i en sån stor bil när man inte sitter i en liten opel som kan åka på två hjul genom rondellerna.