tisdag, augusti 12, 2008

Skogens guld


Jag skickade ut min dotter igår till skogen för att plocka bär, som hon ska sälja. Hon har nämligen fått för sig att hon ska spela golf. Har blivit lite intresserad när hon fått följa med sin tremänning på golfbanan.

Men hon får själv skramla ihop till sin utrustning på ett eller annat sätt så det här ska bli intressant att följa hur mycket hon orkar jobba sig till något hon vill ha. Hon är annars duktig med sina pengar och brukar spara till sådant som hon villa ha.

När hon varit ute i skogen i ca 10 minuter kom hon joggandes hem och sa att jag måsta bara följa med ut och hämta hem svamparna. I med fötterna i foppa tofflorna och jobbar kläder var jag ute i skogen och fick med mig lite av skogens guld hem som jag sedan förvällde.


5 kommentarer:

Anonym sa...

Svamp som är så gott, skulle mer än gårna ut och plocka men jag ser inte skillnad på dom och skulle säkert komma hem med något oätbart haha.

Anonym sa...

Ja gör det. Jätte tack jag har verkligen krukbrist och nu när jag får 2 fönster till ja då blir det ordentlig brist haha..
Kanske kan ta ens skritt tur tillsammmans någon dag. tänkte ta med Bhu till padocken varje kväll bara Anders är hemmam måste få igång honom innan jag blir för tjock så jag inte tar mig upp =) sen tänkte jag hör med er (om bhu sköter sig och är snäll) ifall eve får rida honom åt mig i vinter. Men det får ni avgöra han är ju iaf unghäst.

krickelin sa...

man va fan!!!! Skicka hit ungen!!! Hon får bo hos moster fram till november så kan jag ha henne som svamp-plockar-slav!!!!
Hur bär hon sig åt? Hon hittar ju ALLTID massor med svamp!

MammaKarin sa...

Svar till anna: Då kommer jag med en bunt krukor till dig och en bil matta åt lillen. Evve skulle nog mer än gärna fixa pållen till vintern men då får hon börja lära sig använda säkerhetsvästen.

Svar till krickelin: Jag vet inte heller hur hon lyckas nosa upp alla svamparna.

Anonym sa...

Hej
Jag absolut att dottern ska börja med golf;)
Vilken svampkorg- är lite avis...
Hälsn
Ann-Lo m fam /Bålsta