onsdag, augusti 27, 2008

Onsdag

Är hemma med sonen idag också. Vi myser så gott vi kan. Tittar mest på tv kan jag lova. Timon och Pumba vad sägs om det. Det blir lite väl mycket av det goda med den serien.

Har nyss varit och handlat eftersom jag inte gjort det till helgen ens och nu gapade kylskåpet tomt. På affären fick man smaka av uppskurna färska annanaser, så det följde givetvis med en sådan i kundvagnen som vi ska sätta tänderna i på eftermiddagen. Köpt en massa nyttig frukt fyllda med C-vitaminer.
Lunchen idag bestod av en stekt hamburgare, ett stekt ägg som ligger på en lingongrova skiva. MUMS.

I morse så bläddrade jag i vi i villa och så klart när det står tävling då är jag med. Men kruxet är att jag aldrig, aldrig vinner något. Hm.. jo förresten så vann jag ett paket med franska ostar en gång. När jag hämtade ut det paketet var de som jobbar på utlämningstället lyckliga. För det luktade något så kopiöst illa. Den vinsten var jag tvungen att ge bort till mina föräldrar. Men den här gången så kunde man vinna en soffa värd 6000 kr samt en annan tävling i Vi i villa som jag inte vet vad priset var för något. Håll tummarna !

Jag och arbetskollega köper lördagsgodispåse en gång i veckan, det enda vi har vunnit är ett frispel på Keno värt 5 kronor, de ni ! . Vi är desperat, vill ha pengar !! Vill åka utomlands, vill rusta hela huset invändigt ! Vill, vill, vill.

Köpte en skoförvaring i måndags på Granngården som fungerade super i min garderob. Hade fått en rabatt kupong i brevlådan med medlemstidningen på dessa nu. Jag tog bilen dit innan jag handlade för att utnyttja denna, men så lätt var det naturligtvis inte. Grrr. Den gällde inte förrän till helgen. Helt otroligt ! Det fanns bara två skoförvaringsfack kvar så jag vågade inte chansa att låta blir att köpa förrän till helgen. Så var det med 20% rabatten.

Summa av det hela är att det är snart lika svårt att använda sig av rabattkuponger som att vinna pengar på spel.

Igår kväll frågade jag om inte grannen skulle följa med ut och ta en skritt runda, det var rätt sent så vi satte på reflexter för säkerhetsskull. Det blev en lång skrittrunda på nästan 7 km. Vädret var skönt och hon rider på en unghäst så det gick jättebra, men jag tror hennes häst blev lite trött efter alla nya intryck han fick se efter vägen. När jag kom hem duschade jag och kröp ner i sängen med nya Panduro katalogen som kommit.

2 kommentarer:

Anonym sa...

VI får hålla tummarna idag när vi ska iväg och rätta förra helgens spel......den som väntar på nåt gott...... vet du väl att det heter. Annars så får vi väl köpa ett nytt lördagsgodis och hoppas att turen är med oss den här gången istället ;-)
Jag ska åka utomlands oavsett om vi vinner eller inte....måste lyckas skrapa ihop till det.//Lisa

Anonym sa...

PANDURO... den vill jag låna sen =)

Han var super trött efter det, huvudet blv nog en kork på honom tror jag för när han skulle in i hagen frös han fast utan för så jag fick lirka in honom haha men det var super roligt och jätte skönt att få sällskap, idag blir det lite markträning om regnet ger med sig.