torsdag, augusti 21, 2008

mitt i veckan

Den här veckan har gått fort. Det har bara sagt svisch så försvann den.

Måndag och tisdag kväll jobbade jag med att måla hinder material som vi köpt in omålade.

Måndag kväll hade dagmamman övernattning så sonen blev medbjuden. Dessa övernattningar uppskattas av barnen. God mat, godis, aktiviteter och bus. Dottern var hemma sjuk så det var lugna gatan hemma må jag säga.

Igår onsdag kväll så hade sonen smitit iväg till en kompis och glömt bort sin kvällsaktivitet. Jag var så dålig i magen att jag så gott som bodde på toan.

Kände redan när jag var inne i affären, att det var kris och att jag skulle behöva gå på toan. Släppte varorna och började gå mot utgången. Kände då att det släppte och jag tyckte att jag kände mig nog allt lite bättre, så jag vände om och handlade klart.

När jag kom hem var det kris. Fort in på toan där jag satt länge och väl, sedan var det soffan som gällde en stund innan jag klev upp och gjorde kvällsmat. Tycke att magen kändes lite bättre så jag och dottern tog hunden ut i skogen och gick en kort sväng. Men min mage tyckte att jag skulle ha stannat hemma för jag var tvungen att göra ifrån mig i skogen. Hur kul är det då !! Torka síg med mossa. Puh! Vi vände och gick hem, soffläge igen. Vi hittade några gula kantareller i allafall.

Idag är det nyckfullt väder ute. Pratade med maken som skulle hämta upp mig på lunchen, för vi skulle på sportaffären här i Arbrå för att handla gympa skor åt honom som han skulle ha fått i födelsedagspresent av mig. När jag öppnade ytterdörren på jobbet så öste regnet ner och det vill inte säga lite det. Jag var dyblöt på fötterna, benen och armarna. Är väl för fet så de pekade väl ut utanför paraplyet misstänker jag, därför blev jag så blöt. Jag gick som en dränkt katt inne på sport affären. Var sedan ut och lunchade med maken på ett matställe.

Just nu ligger mina skor i torkskåpet här på jobbet och tröjan ligger på hurtsen. Tro nu inte att jag sitter i bh:n, icke sa nicke. Jag har dragit på mig stora fleece jackan och har lånat en kollegas virkade tossor på fossingarna. NICE ;-)

I kväll har barnen hos dagmamman sommar show. Ska dit och titta kl 18. I morgon är det fredag tjalalalala ... Längtar.


Inga kommentarer: