fredag, augusti 01, 2008

Ljumm sommarkväll

Igår kom mor och far för att gratta mig till min födelsedag (några dagar för tidigt), men de ska hem och gruva sig för sin sista helg som semesterlediga. Jag fick en lång löpare ifrån Växbo Lin att ha på köksbordet.
Vi satt ute i trädgården och fikade i hettan. Det var ingen svalka någonstans. Man ska inte klaga det är skönt ändå.

När de åkt så tappade vi upp varmtvatten i två baljor som jag dekorerade med rosblad och lavendelblommor, tände levande ljus runtom i trädgården. Där satt vi i med fötterna i detta gigantiska fotbad från 20.30 till 23.30. Jag vela inte gå in när det var så varmt och skönt för termometern visade +20 grader vid 23.30 tiden. Så ska en skön sommar vara. Tyvärr så kallar plikten och jobbet dagen efter så det var bara att gå och lägga sig.

Blir det lika skönt i kväll så blir det ett nytt fotbad och ljus i trädgården. Måste ta vara på dessa härliga dagar som är kvar. Tyvärr ska det bli sämre väder på lördag. Men det finns lite inne att göra också med städning t ex.



1 kommentar:

krickelin sa...

spa hos björklunds i granbo! låter som en härlig kväll! Men tyvärr får du nog droppa tanken på det ikväll eftersom det regnar och temperaturen sjunker stadigt... imorgon ska det bli bara 15 grader och regn. lika söndag. =(
När får lillasyster komma och gratta då?

vi hade 31 grader i skuggan här hela dagen, em och kväll! helt otroligt!! Luften var alldeles fuktig! Gissa om man var svettig och lortig när man var klar efter ett tolvtimmars målningspass igår kväll?!?!