tisdag, augusti 05, 2008

förvirrad make

Min make måste vara lite förvirrad eller så har han varit ledig för länge helt enkelt.

I söndags frågade jag vilket skift han skulle börja jobba med och han svarade så käckt - förmiddag. På måndags förmiddagen ringde han till mig på jobbet och sa, att när han kom till jobbet på morgonen så kände han knappt en kotte. Han hade hoppat på fel skift helt enkelt.

På kvällen var det Knöttas och fotboll som gällde då Kilafors div 2 flickor mötte Söderhamns FF och förlorade med 1-2 mot dem. Så synd för dem. Det regnade hela tiden och de såg ut som dränkta katter hela laget. Jag kan tala om att det är tur att Knöttas har läktare för det är sällan andra små gräshalvor har att erbjuda frysna och kalla föräldrar.

I dag var det sovmorgon för maken och sedan kvällsskift resterande veckan åtföljd av en ledig fredag.

Solen skiner idag, så man känner sig i allafall lite gladare än vad man gjort på flera dagar. Jag är nog en riktig sol och sommar människa, som njuter av sol, värme. Men vad gör jag då här instängd på jobbet ?

Inga kommentarer: