onsdag, maj 21, 2008

Fångarna på fortet

Fångarna på fortet på Alborga. Oj så skoj vi hade !!!! Jag har nästan i vår byggiver glömt att vi hade en dag ledigt ifrån själva byggandet.

Jag hade ont i knäna och i en axel samt ett rejält blåmärke på vänster lår. Det var 17 styckena dörrar med olika teman på äventyr men inte nog med det så är det 44 rum. Inte lätt ska jag meddela och jag kan varmt rekommendera detta som en utflykt för så mycket kul som vi hade......

Det är upplagt enligt följande: Klarar man första rummet med äventyr så tänds en grön lampa och en massa konstiga hurrarop kommer upp. Nästa äventyr går det då att komma in i och så går det vidare, kan vara upp till 4 rum på några äventyr de flesta var nog 3 rum. Vårt gäng hade då inte prova på alla äventyr för misslyckas man och är så nära skattkistan så försöker man igen ut genom dörren till korridoren och in igen med en ny fräsch taktik.

Mitt lag kämpade (laganda), klurade (svåra nötter att knäppa med fader fora), kröp (tunnlar), hängde (lianer), famlade (mörker). Vi hade så himla kul och det blev många skratt.

Klockan 18 stände äventyret, och då var vi trötta och mycket nöjda. Hem i bussen och där satt vi bak i skinnsoffan, sjöng och skrålade till vår eminenta busschaufför både med och utan gitarr stämma.

Sedan vankades det mat och party.

2 kommentarer:

krickelin sa...

Höll du uppe familjefärgerna och vann???? Säg att du vann??!!!!

Trevlig lördag! Själv ska jag ut till mor och far i stugan, du å?

Anonym sa...

Vi vann inte. var glad att vi klarade av 5 st äventyr utav 17.

Vi ska inte ut till mor och far för det är bygget som gäller // MammaKarin