onsdag, maj 14, 2008

Tisdag

Igår var det både ridträning och målning för min del. Lite bilder ser ni nedan. Tyvärr har vädret vänt och det har blivit kallt. Vi hade bara 2 grader i morse och i natt vet jag inte om det varit kallgrader. Hörde av några arbetskollegor att de hade vitt på gräsmattan i morse. Inte kul ! Med tanke på att alla blommor hunnit så långt i början till blomning.

Jag var ute i växthuset vid midnatt och lade tidningspapper över odlingslådorna där jag sått alla frön, tände även flera blockljus för att de ska försöka hålla lite värme. Bästa värme källan är vattentunnan i växthuset. Den är fylld med vatten och värms upp under dagen så avger den värme till kvällen.
Jag grund målar till 23 tiden varje kväll ett antal brädor, det tar tid trots att det är rödfärg.
Denna långsida är onsdagens projekt. Läkten har dragits bort, jag har klippt av och offrat stor del av mina klätterrosor.

Nu är denna gavlen isolerad och panelad. Nu ska bara lock panelen, fönster bleck & foder på sedan är det helt klart. Näe nu ljuger jag för det är bara grundmålat ännu.
Dillpionen brukar komma tidigt men i år så har to m bondpionen samma stora knoppar

Bondpionen har fått fina knoppar

Backsippan har nästan blommat ut

Den här blomman har jag fått av min pappas kusins fru och jag kommer inte ihåg vad den heter. Men det är så vacker med sina blommor.
Gullvivorna är stora och fina

Liljekonvaljerna börjar att slå ut.








3 kommentarer:

Mammanna sa...

Trökigt att det blev så kallt igen, brr jag fryser som en tok. Gud vad roligt det var igår längtar till nästa gång redan =)

krickelin sa...

Fina blommor!!! måste knäppa lite kort i trädgården jag också... mamma kommer kanske ikväll och hjälper mig med rabatterna och jordgubbslandet.. =) Men det är KALLT! Och regnet hänger i luften...

MammaKarin sa...

Ja fy vad kallt vi fick helt plötsligt ! Jag har sovit med pyjamas i natt och ändå frusit som en tok för man har inga element på.