fredag, maj 16, 2008

ja se det snöar !

Vilket tråkigt och dåligt väder vi fick. Förra helgen gick vi i shorts och linne, hade 14 grader varmt på natten och sov med öppna fönster. Man blomstrade verkligen upp och att inte prata om den jobb iver vi hade med huset.

Och nu detta !!! Igår började det att snöa och vi hade igår kväll 1 grad. Jag och L var med våra döttrar på fotbollsmatch i Edsbyn. Vi började med att fördriva tiden på Ica affären där för att få tiden att gå innan matchen började sedan har vi stått i över två timmar lutad mot en vägg och frusit. Vi hade tur att det var en balkong över oss så att vi föräldrar fick lite tak över huvudet. Värmen fick vi av att krama kaffemuggen och ett flottigt wienerbröd som vi satte i oss.

I morse när jag klev upp så låg snö kvar på gräsmattan och utanför mitt fönster på arbetet så faller det stora, stora lappvantar.

Jag längtar efter solen och värmen igen. KOM TILLBAKA kära sol !

3 kommentarer:

krickelin sa...

Här ute vid kusten har vi i alla fall inte snö!!! USCH! Här regnar det för fullt... =( Men det blir bra film-väder för P, mig och F ikväll! =)

Mammanna sa...

Ja fy vilket väder, fick plocka fram täck jackan och overallen åt Isak. Och hästarna har bosatt sig i vindskyddet, Håll tummarna för sol till veckan!!

MammaKarin sa...

Jag håller tummarna till att vi får sol till veckan.