måndag, maj 12, 2008

Pingst

Ja då har vi avverkat pingst! Vilket väder, helt otroligt varmt och skönt. Toppen väder, kan inte bli bättre. Det går undan i trädgården också med växtligheten.

Dill pionen ska snart till att slå ut, backsippan blommar, körsbärsträdet blommar, brudspirean har också börja slå ut, plommonträdet blommar och det finns inga bin ännu, det är för tidigt för att slå ut.

Fredag 9 maj var jag och maken lediga ifrån jobbet för att jobba hemma med att fixa på huset. Vi hann regla upp ca 4 meter som vi ska börja med. Ovanför ska det sedan till en vit midja på huset har vi bestämt. Vi jobbar nerifrån och upp.
Lördag 10 maj. Mitt jobb är att isolera och det känns det bra, tänk vad varmt och skönt vi ska få det i vinter

Lördag 10 maj. Förhydringspappen är häftad nu ska bara panel börja komma på över pappen. Det går framåt.
Snälla Majmaj (min dotters smeknamn på vår granne) vår granne nedanför järnvägen tyckte att hon skulle vara snäll och göra lunch åt oss så att vi slapp göra så långa pauser med att laga mat. Det blev pasta sallad med köttbullar med en härligt youghurt dressing till. Tack så jätte mycket ! Det var så uppskattat och välkommen så du anar inte.
Söndag 11 maj så började vi slå på den nya panelen, det går framåt men långsamt. Mycket mätaden och måttande med klossar och vattenpass så att det blir rakt. Tyvärr tar ormbunkarna stryk när vi går över dem i parti och minut, men de hämtar väl hem sig tills nästa år.

5 kommentarer:

krickelin sa...

mitt erbjudande om att hyra micke står fortfarande kvar!!! Guuud vad långt ni hunnit! Skitbra blir det!!!!

MammaKarin sa...

Jag som trodde i mitt stilla sinne att denna gavel skulle vara klar den här helgen, men jag måste sluta vara så opptimistisk för det är alldeles för mycket jobb mer än jag insett.

Mammanna sa...

Det blir SÅ snyggt!!

Lokamia sa...

Säger det igen.Fan va duktiga ni är. Och en sån granne som kommer med korg med lunch vill jag åxå ha!

MammaKarin sa...

Ja visst har vi en snäll granne! Synd att det inte finns fler av sådana på varje gata i hela Sverige skulle det vara.