tisdag, maj 13, 2008

jobbar måndag igen

Varför är det så tråkigt med måndagar? Men när man väl överlevt måndagen så går det av sig själv sedan resten av veckan.

Maken jobbar kvällskift och har fått hjälp av en granne att snickra på resten av läkten upp till nocken. Innan han åkte och jobbade så målade han en massa brädor.

Mitt jobb när jag kom hem så var det att måla mera brädor, vilket jag gjorde i 4 timmar. De brädor jag skulle måla vita gick det sämst med. Färgen kontra grundfärgen under vi målat med, tror jag inte harmonerar ihop för det var som att måla med kåda. Grrr! Jag fick trycka in färgen i brädorna.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahah jag kan nästan inte tro att det är sant att du har målat med vitfärg......ser inte ett enda litet stänk på dig idag av vitt så det är det som ¨får mig att fundera. Vet ju hur jag själv ser ut när jag har målat =)
Gubben vill inte att jag ska måla för det blir så dyrt med färg. Jag har lika mycket på mig själv som på det som ska målas.

krickelin sa...

Lisa - jag kan intyga att min storesyster är skötsam med färg. Hon brukar nämligen lämna alla stänk, penseldrag och fläckar på sin lillayster - över hela kroppen - även ansiktet!!! *morr*

MammaKarin sa...

Ja så som jag lyckas spilla med mat på min kläder så gott som varje dag så förstår jag att Lisa undrar om jag verkligen har jobbat med att måla......